Kontrast:   normalny wysoki  |  obrazy:   kolorowe czarno-białe  |  Normalny układ strony Szeroki układ strony  |  A- A A+

Grupa Biedronki - Zadania dydaktyczne na miesiąc wrzesień - III tydzień




Grupa „Biedronki”- Zadania dydaktyczne -

WRZESIEŃ – III TYDZIEŃ

TEMAT KOMPLEKSOWY : MOJA GRUPA

Treści programowe:

Koledzy, grupa przedszkolna

Dziecięce relacje

  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,

  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela,

  • stosowanie form grzecznościowych względem dzieci i dorosłych (w domu, w przedszkolu, na ulicy).

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Komunikowanie się w grupie

  • odpowiadanie na zadane pytania.

Dbałość o porządek i wystrój sali

  • porządkowanie sali po zabawach, zajęciach.

Świat wartości

Wartości społeczno-moralne

  • przestrzeganie umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie,

  • przestrzeganie istniejących (wprowadzonych w rodzinie, w grupie przedszkolnej) zasad społecznych.

Procesy poznawcze

Spostrzeganie wzrokowe

  • obserwowanie:

  • tego, co znajduje się najbliżej dziecka,

  • czynności wykonywanych przez różne osoby; próby ich naśladowania.

Spostrzeganie słuchowe

  • rozpoznawanie różnych odgłosów, dźwięków dochodzących z bliskiego otoczenia,

  • rozpoznawanie dźwięków poznanych instrumentów perkusyjnych.

Uwaga

  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia artykulacyjne

  • uczestniczenie w ćwiczeniach: szczęki dolnej, języka, warg, podniebienia miękkiego, mięśni zwierających pierścień gardłowy.

Słownictwo

  • nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.).

Wypowiedzi ustne

  • odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

  • obserwowanie najbliższego otoczenia (sala, plac zabaw, widok z okna…), wymienianie jego elementów.

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk,

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych.

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w , przed, za, obok.

Przyroda

Obserwacja przyrody

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, w bliskim otoczeniu przedszkola.

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

  • malowanie palcami, dłonią, pędzlem.

W świecie sztuki – teatr

Teatr dziecięcy

  • uczestniczenie w różnych zabawach ruchowo-naśladowczych,

  • odgrywanie różnych ról w zabawach tematycznych.

W świecie sztuki – muzyka ,

Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanej przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.

Muzyka i ruch

  • odpowiednie reagowanie na różne sygnały dźwiękowe,

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

  • ze śpiewem, rytmicznych, ilustracyjnych,

  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,

  • reagowanie ruchem na zmiany wysokości dźwięków (dźwięki wysokie – dźwięki niskie, tempa (szybko – wolno) i dynamiki (głośno – cicho) utworu.

Instrumenty perkusyjne

  • uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym; poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu.

Aktywność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:

  • kształtujących postawę ciała

  • orientacyjno-porządkowych

  • bieżnych

  • z elementem czworakowania.

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • kształtowanie prawidłowych zachowań społecznych,

  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,

  • reagowanie ustalonymi ruchami na podane sygnały,

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,

  • rozwijanie orientacji przestrzennej,

  • rozwijanie umiejętności kontrolowania emocji,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie mowy,

  • rozwijanie sprawności manualnej.



 



« Cofnij



©2018 Publiczne Przedszkole w Młochowie.

Deklaracja dostępności

Projekt i realizacja: 10M